Čím lepší skóre kvality v Google AdWords máte, tím lepších pozic dosahují vaše inzeráty a za dané klíčové slovo platíte v aukčním systému nižší ceny než konkurence, která má výsledné skóre kvality horší.
Jak se vypočítává skóre kvality
Skóre kvality nabývá hodnot od 1 do 10 a je počítáno vždy pro jednotlivá klíčová slova, která vstupují do aukcí na základě vyhledávacího dotazu uživatele. O skóre kvality rozhoduje řada faktorů, které můžeme rozdělit do následujících tří skupin.
1) Relevance klíčového slova
- Jak relevantní je klíčové slovo ve vztahu k tomu, co uživatel hledá
- Jak relevantní je klíčové slovo ve vztahu k reklamám v sestavě
- Jaký je výkon účtu v zeměpisné oblasti, kde se reklama zobrazuje
2) Míra prokliku (CTR)
- Historická míra prokliku konkrétního klíčového slova
- Historická míra prokliku viditelných URL adres v reklamní sestavě
- Celková míra prokliku všech reklam a klíčových slov v účtu
3) Kvalita vstupní stránky
- Jak relevantní a originální je obsah cílové stránky k tomu, co uživatel hledá
- Jak je cílová stránka transparentní
- Jak rychle se cílová stránka načítá, jak snadnou má navigaci, apod.